ما بابا نداریم ،
راستش داریم اما اندازه ی
یک سنگ مستطیلی است
که بالاش نوشته شادروان
و پایینترش با خطی خوش ،
پدری مهربان و همسری فداکار ،
عکسش را هم تراشیده اند آن رو ،
با آن صورت مهربان و گونه ها ی توو رفته
و موهایی که همیشه شانه زده بود
ما بابا نداریم ،
نه که از اولش نداشتیم ،
نه که به خوابمان نمی آید ،
چند سال پیش خدا گیرش گرفت
که امتحانمان کند ، که اشک مامان را ببیند
و ترس و بی پناهی مارا ،
که دنیا زمستان شود و تا جان دارد
باران شور ببارد بروی لبهایمان
ما بابا نداریم
اما راستش را بخواهید
عکس باباهای شمارا یواشکی نگاه میکنیم ،
یواشکی دوستش داریم ،
ما بابا نداریم و هرسال ،
روز پدر که میشود نمی دانیم باید
به کجا پناه ببریم ،
سرمان را توی کدام سوراخ فرو کنیم
که معلوم نشود غصه داریم ،
حسودیم ، که یواشکی بابای شمارا دوست داریم .
راستی رفیق جان من،
آنوقت که صورت بابایت را میبوسی
، آن وقت که ریش های تیغ تیغی اش میرود
توی لبهایت ،
آن وقتی که جوری فشارت میدهد
که نفست تنگ میشود ،
لطفاً ، لطفاً ، لطفاً ،
یک لحظه بیشتر توی آغوشش بمان ،
یک لحظه بیشتر جای همه ما ،
همه ما بچه هایی که بابا نداریم .
الهی نگاهی...ما را در سایت الهی نگاهی دنبال میکنید
برچسب: روز پدر مبارک,روز پدر مبارک باد,روز پدر مبارک بابای مهربانم, نویسنده: بازدید: 34